Zapraszamy do zapoznania się z jesienną ofertą edukacyjną dla szkół i przedszkoli. Zapisy na zajęcia ruszają 1 października o godzinie 8:00.

Wszystkie realizowane przez nas tematy i scenariusze są dostosowane do wieku uczniów i uwzględniają zagadnienia z podstawy programowej dla odpowiednich etapów nauczania. Mamy nadzieję, że zaproponowane przez nas tematy zajęć znajdą się w Państwa planach edukacyjnych.

Przed dokonaniem rezerwacji prosimy o zapoznanie się z regulaminem.

Jeż kolczasty zwierz - przedszkole, szkoła podstawowa klasy I - II

Zapraszamy na cykl zajęć poświęcony leśnym zwierzętom i ich zwyczajom związanym z konkretną porą roku. Zaczynamy od najbardziej rozpoznawanego zwierzęcia, kojarzonego najczęściej z jesienią - jeża. Poprzez ogólnorozwojowe aktywności, zaspokajając naturalną potrzebę poznawania świata postaramy się przybliżyć uczestnikom zajęć tryb jego życia, miejsca bytowania, a także zagrożenia, jakie na niego czyhają. Poruszane zagadnienia wpisane będą w aktualną porę roku, czyli nie zabraknie również informacji o zmianach zachodzących w przyrodzie w tym okresieoraz ich wpływie na życie naszego bohatera, czyli jeża.

Leśne po(rachunki) - przedszkole, szkoła podstawowa klasy I-III

Zapraszamy uczestników do leśnej pracowni matematycznej. W naturalnej scenerii, posługując się przedmiotami przyrodniczymi będziemy mierzyć, ważyć, porównywać, tworzyć zbiory i robić mnóstwo innych rzeczy, które pomogą wprowadzić dzieci w świat pojęć matematycznych, a przy okazji poznać las, jako miejsce życia wielu roślin, zwierząt i grzybów. Spojrzymy na las przez pryzmat matematyki i przekonamy się, że logicznego myślenia można uczyć się wszędzie.

Śmiałe wędrówki nasion – szkoła podstawowa klasy III – VIII

Nie tylko zwierzęta, ale również rośliny mogą odbywać dalekie wędrówki. Nie mają, co prawda typowych nóg, skrzydeł ani płetw jednak natura nie poskąpiła im innych przystosowań pozwalających na podróżowanie. Można powiedzieć, że rośliny latały zanim powstał pierwszy samolot, pływały zanim zbudowano pierwszą łódź, korzystały z transportu zwierząt, zanim człowiek pierwszy raz dosiadł konia. Rośliny podróżują, bowiem w ten sposób mogą przedłużyć swój gatunek. Zapraszamy na zajęcia, które przybliżają temat wędrówek nasion, przystosowania, jakie wykształciły w toku ewolucji, aby przemieścić się jak najdalej oraz środki transportu, które wykorzystują.

Leśne miary i pomiary – szkoła podstawowa klasy IV – VIII, szkoły ponadpodstawowe

Świat przyrody jest zachwycający swoją różnorodnością oraz bogactwem. Z kolei matematyka to królowa nauk. Czy jednak te dwa, wydawałoby się, zupełnie inne światy, mają ze sobą coś wspólnego? Oczywiście, że tak! Wiele zasad matematycznych odnajdziemy w przyrodzie, znajdują swoje odzwierciedlenie w kwiatach, liściach, zwierzętach i zjawiskach atmosferycznych. Kiedy chcemy oszacować wysokość drzewa, zastanawiamy się ile drewna jest w lesie lub dlaczego chmury unoszą się na niebie z pomocą przychodzi matematyka, która znajduje swoje zastosowanie dosłownie wszędzie. Nawet podczas spaceru w lesie możemy przekonać się, że jest obecna, dlatego też nie bez przyczyny nazywana jest królową nauk. Podczas zajęć pochylimy się nad tą dziedziną wiedzy, ale spokojnie! Nie będzie żadnych wzorów i trudnych obliczeń, bo przecież czy rośliny i zwierzęta potrafią liczyć?

Dlaczego liście zmieniają kolory? warsztaty laboratoryjne w CEPL – szkoła podstawowa VII-VIII, szkoły ponadpodstawowe

W czasie warsztatów uczniowie wykonają szereg doświadczeń i obserwacji, które pozwolą im samodzielnie poszukać odpowiedzi na pytania takie jak: dlaczego chlorofil jest najważniejszym, barwnikiem na Ziemi i dlaczego jest zielony? Jakie inne barwniki znajdują się w roślinach? Jak przebiega fotosynteza? Dlaczego liście przebarwiają się na czerwono? Wykonamy preparaty mikroskopowe i zobaczymy podstawowe struktury komórki roślinnej pod mikroskopami świetlnymi. Będziemy również posługiwać się techniką chromatografii cienkowarstwowej, aby zidentyfikować barwniki roślinne.

Ważna informacja dotycząca grup o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych.

Po dokonaniu zapisu grupy o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych prosimy o kontakt na numer telefonu 506 395 592 w celu ustalenia szczegółów wizyty i podaniu ewentualnych szczególnych wymagań co do organizacji zajęć. Jednocześnie w przypadku grup, gdy wszyscy uczestnicy posiadają specjalne potrzeby edukacyjne zwracamy się z prośbą o dostosowanie się do naszych zaleceń odnośnie maksymalnej liczby uczestników zajęć:

 - dzieci z lekkim upośledzeniem - 16 osób,

 - dzieci z umiarkowanym upośledzeniem - 8 osób

 - dzieci z autyzmem - 8 osób.